Стратегія розвитку Вікторівської гімназії імені Степана Пушика Галицької міської ради Івано-Франківської області на 2022 – 2025 рр.
СХВАЛЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ
педагогічною радою директор Вікторівської гімназії
протокол від__ 2022№___ імені Степана Пушика
Галицької міської ради
_________ Ф.Я. Ленюк
Стратегія
розвитку Вікторівської гімназії імені Степана Пушика Галицької міської ради
Івано-Франківської області
на 2022 – 2025 рр.
Назва навчального закладу, адреса – Вікторівська гімназія імені Степана Пушика Галицької міської ради Івано-Франківської області, вул. Федика, 347.
Проектна потужність навчального закладу з ліцензованим обсягом:
- Початкова освіта, базова освіта – 120
- Кількість учнів, що навчаються з територій обслуговування – 70
- Мережа класів та їх наповнюваність станом на 05.01.2022 р.
1 клас – 7
2 клас – 5
3 клас – 11
4- клас – 5
5 клас – 6
6 клас – 8
7 клас – 10
8 клас – 10
9 клас – 8
- Організація допрофільного навчання – у 8 класі здійснюється вивчення курсу за вибором за бажанням батьків та здобувачів освіти.
- Рівень забезпечення кваліфікаційними педагогічними кадрами – гімназія забезпечена педагогічними кадрами на 98%.
Мета стратегії розвитку. Створення такого інформаційно-освітнього простору, що дозволить забезпечити особистісне зростання учня та його підготовку до повноцінної й ефективної участі в громадському та професійному житті в умовах інформаційного суспільства, шляхом співпраці дітей, батьків,учнів, громадськості,розуміючи, що кожен є самоцінною особистістю, через відкриті щирі стосунки, беззаперечне прийняття дитини, свободу і творчість вчителя.
Завдання статегії розвитку:
- Підвищити якість освітніх послуг у відповідність з освітнім станом.
- Забезпечити права дітей на вибір видів і форм діяльності, створити оптимальні умови для виявлення та розвитку творчої обдарованості кожного учня гімназії.
- Розвивати досвід партнерства, волонтерства, самоврядування.
- Реалізувати інтелектуальний потенціал та емоційний інтелект дітей та дорослих шляхом активного залучення до навчання та суспільно-громадської діяльності.
- Забезпечити позитивний імідж гімназії.
- Здійснити основний процес відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей учнів.
- Забезпечити збереження та зміцнення здоров’я дітей.
Місія гімназії: кожній дитині – гідні й необхідні умови розвитку і реалізації своїх потреб для власного та суспільного блага.
Наша гімназія – це дружна родина, де діти пізнають світ, де вчитель живе інтересами і проблемами учнів, допомагає їх вирішенню, де панує добро і злагода.
Наш колектив – це вчителі, учні, батьки, громада, впевнені в собі, своїх силах, які володіють перспективним баченням того, яких змін гімназія потребує сьогодні, готові до співпраці для спільного розв’язання проблем.
Ми ставимо за мету не просто йти в ногу з часом, а випереджувати його. Це необхідна умова для сміливих, успішних кроків у своє майбутнє.
Нормативно-правове забезпечення -
- Закон України «Про освіту».
- Закон України «Про загальну середню освіту».
- Конституція України.
- Конвенція ООН про права дитини.
- Державний стандарт початкової освіти.
- Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2023 р.
Координатор стратегії: Ленюк Федір Ярославович , директор гімназії, вчитель історії, «спеціаліст вищої категорії».
Термін реалізації – 2022 – 2025р.
Партнери гімназії: батьки, громада села Вікторів, староста села.
Принципи діяльності :
Якість: ми цінуємо репутацію, засновану на високих стандартах освіти.
Успішність: ми спроможні всебічно розвинути творчий потенціал учнів, сформувати успішну особистість.
Мотивація: ми прагнемо створити кращий світ за допомогою освіти.
Участь: усі зацікавлені сторони отримують максимум інформації про навчальний процес і мають можливість впливати на нього.
Лідерство: ми прагнемо до інновацій у педагогічній діяльності і схвалюємо творчий підхід педагогів.
Партнерство: ми досягаємо мети, працюючи разом.
Креативне мислення: ми приймаємо й цінуємо різноманітність.
План дій з досягненням результатів
У ході втілення даного плану будуть реалізовані проекти:
1. «Освіта у відповідь на потреби»
Мета: створення середовища, яке забезпечує доступну, якісну і ефективну освіту з урахуванням соціально-економічних потреб суспільства і відповідно до його запитів , надання якісних освітніх послуг.
2. «Успішний учень у гімназії успіху»
Мета: створення єдиного освітнього середовища для повноцінного розвитку кожного учня.
3. «Особисте зростання вчителя через менеджмент освіти»
Мета: створення механізму внутрішнього управління на основі поваги, довіри, успіху з метою зростання кадрового забезпечення гімназії шляхом підвищення професійної компетентності педагогів.
4. «Діалог»
Мета: залучення батьків, громадськість до активної участі в розвитку освіти.
5. «Безпека та здоров’я»
Мета: оптимізація освітнього процесу з метою подолання негативних факторів і негативних впливів на здоров’я дитини та створення комфортних умов для самореалізації освітнього процесу.
Етапи реалізації стратегії
1. Підготовчий:(січень - травень 2022 р): дослідження і самооцінювання.
Мета: сформувати спільне уявлення про бажані зміни, знайти джерело досвіду і дати оцінку діяльності гімназії з метою її вдосконалення.
2. Визначення напрямків діяльності: (червень 2022 р.) залучення партнерів, планування.
Мета: залучити до розроблення плану розвитку зовнішнє середовище школи (батьків, місцеву владу, інші заклади, членів громади), скласти карту партнерів гімназії та обговорити з ними угоду про співпрацю. Визначити об’єм потенційно доступних ресурсів, дати оцінку реалістичних, передбачуваних змін, скласти план розвитку гімназії на три роки.
3. Виконання стратегії розвитку гімназії: (червень 2022 р. – серпень
2025 р.) реалізація проєктів
Мета: ідеї та плани втілити в життя, створити сучасне освітнє середовище, в якому успішно реалізуються творчий потенціал дитини через навчання, сім’ю, громадськість.
4. Підсумковий: (вересень – грудень 2025 р.) - аналітико-корекційна діяльність
Мета: проаналізувати досягнені результати і визначити перспективи подальшого розвитку.
Оцінка результату роботи здійснюватиметься шляхом:
- Анкетування.
- Тестування.
- Порівняльного аналізу.
- Вивчення думки учнівського освітнього процесу.
- Щорічних звітів директора.
- Розгляд стану виконання програми на засіданнях педагогічних рад.
Джерела фінансування.
Стратегія розвитку гімназії фінансується за рахунок:
- коштів державного фінансування;
- коштів спонсорів та партнерів;
- інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством.
Очікувані результати виконання стратегія розвитку гімназії
1. Зросте імідж гімназії.
2. Підвищиться рівень загальної культури учнівського основного процесу.
3. Зросте кількість учнів, свідомо зайнятих у суспільно-корисній діяльності, учнів - волонтерів.
4. Покращиться якість знань дітей.
5. Збільшиться кількість вчителів, які втілюють ідею гуманності педагога.
6. Зросте кількість батьків – активних учасників шкільного життя.
7. Зросте рівень матеріально-технічного забезпечення гімназії.
8. 100% учителів використовуватимуть ІКТ.
9. Поліпшиться оснащення предметних кабінетів.
СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
І. Заходи по розвитку освітнього процесу
№ |
Назва заходу |
Виконавець |
Термін виконання |
Фінансування |
1 |
Забезпечити потреби дітей мікрорайону села у здобуванні якісної освіти на рівні державного стандарту |
Адміністрація, педагогічний колектив, громада |
постійно |
За рахунок державного та місцевого бюджету, благодійних коштів та коштів, не заборонених законом |
2 |
Створення освітнього середовища для здобувачів освіти Нової Української школи |
Адміністрація, відділ освіти Галицької міської ради, педагогічний колектив, громада |
постійно |
За рахунок державного та місцевого бюджету, благодійних коштів та коштів, не заборонених законом |
3 |
Поглиблене вивчення навчальних предметів |
Адміністрація, педагогічний колектив |
2022 – 2025 р. |
За рахунок коштів субвенції з державного бюджету
|
4 |
Оновлення комп’ютерної бази гімназії та створення комп’ютерної інфраструктури закладу освіти;
- повне та ефективне забезпечення комп’ютерною технікою усіх класів початкової школи та підключення їх до швидкісного інтернету; - оновлення та постійна наповнюваність шкільного сайту; - практичне засвоєння та якісне застосування педагогами та учнями ІКТ в освітньому процесі. - забезпечення належного рівня дистанційного навчання в умовах сучасності. |
Відділ освіти, Галицької міської ради, старостинський округ
Адміністрація, відділ освіти
Адміністрація, відпов. за роботу сайту
Адміністрація, пед. Колектив
Адміністрація, пед. колектив |
До 2025 р.
До 2022 р
Постійно
Постійно
Постійно |
За рахунок державного та місцевого бюджету, благодійних коштів та коштів, не заборонених законом |
5 |
Оновлення навчальних кабінетів, сучасні мультимедійні засоби |
Відділ освіти Галицької міської ради, старостинський округ |
До 2025 р. |
За рахунок державного та місцевого бюджету, благодійних коштів та коштів, не заборонених законом |
6 |
Забезпеченість гімназії ліцензійними програмними засобами |
адміністрація |
До 2025 р. |
За рахунок державного та місцевого бюджету, благодійних коштів та коштів, не заборонених законом |
7 |
Впровадження в освітній процес проєктів, передбаченихукраїнсько-швейцарськоою програмою DECIDE |
Адміністрація, педагогічний колектив |
До 2025 р. |
За рахунок державного та місцевого бюджету, благодійних коштів та коштів, не заборонених законом |
8 |
Виконання нового Закону «Про освіту». |
Адміністрація, педагогічний колектив |
До 2025 р. |
За рахунок державного та місцевого бюджету, благодійних коштів та коштів, не заборонених законом |
|
|
|
|
|
9
|
Формування позитивного іміджу навчального закладу
|
Адміністрація, педагогічний колектив |
постійно |
|
ІІ. Заходи по зміцненню матеріальної бази
№ |
Назва заходу |
Виконавець |
Термін виконання |
Фінансування |
1 |
Встановлення пам’ятної дошки Степану Пушику на фасаді будівлі |
Адміністрація, місцева влада |
2022 р. |
За рахунок коштів місцевого бюджету, благодійних коштів та коштів, не заборонених законом |
2 |
Зміцнення спортивної бази гімназії (спорудження комплексу спортивно-оздоровчих тренажерів на спортивній площадці) |
Місцева влада, адміністрація |
2022-2025 р. |
За рахунок державного та місцевого бюджету, благодійних коштів та коштів, не заборонених законом |
3 |
Демонтаж старого корпусу гімназійної будівлі відповідно сучасних вимогіз добудовою стіни лівого крила та реконструкцією даху |
Місцева влада, адміністрація |
2022-2025р. |
За рахунок державного та місцевого бюджету, благодійних коштів та коштів, не заборонених законом |
4 |
Проведення поточних ремонтів класів закладу з креативним підходом та з дотриманням санітарно-гігієнічних норм |
Місцева влада, адміністрація |
За потреби |
За рахунок державного та місцевого бюджету, благодійних коштів та коштів не за-боронених законом |
5 |
Ремонт центральної частини фронтальної сторони шкільної будівлі;ремонт коридору гімназії
|
Адміністрація, місцева влада |
2022-2023 р |
За рахунок державного та місцевого бюджету, благодійних коштів та коштів не за-боронених законом |
6 |
Шкільна територія – зона комфорту та безпеки дітей:впорядкування території гімназії, оновлення огорожі
|
Місцева влада |
Постійно |
За рахунок державного та місцевого бюджету, благодійних коштів та коштів, не заборонених законом |
|
|
|
|
|
7
|
Створення привабливої зеленої зони з використанням елементів сучасного ландшафтного дизайну (створення нових та вдосконалення старих квітників)
|
Адміністрація, місцева влада |
постійно |
За рахунок державного та місцевого бюджету, благодійних коштів та коштів не за-боронених законом |
ІІІ. Збереження та примноження шкільних традицій:
- день самоврядування та концерт до вчительського свята; - Солодка ярмарка; - концертно-конкурснапрограмадо Дня захисникаВітчизни; - Андріївські вечорниці; - свято Миколая; свято Матері; - Новорічне свято та Різдвяний вертеп; - вечірзустрічі з випускниками ; - свято вшануваннявесни та жінки; - зустріч-чаювання «Вчительськенадвечір’я» . |
IV. Школа - осередок культурно-виховного і спортивного життя села:
- придбання спортивного інвентаря, музичної апаратури, поновленнябібліотечного фонду;
- створення логотипу школи, символів школи;
- робота над створенням книги-літопису «Освітнє життя Вікторова: від перших шкіл до сьогодення»;
V. Організація роботи з обдарованими дітьми та дітьми з особливими потребами
- створення умов для всебічного розвитку і розкриття інтелектуального та творчого потенціалу здобувачів освіти;
- стимулювання творчого самовдосконалення обдарованих дітей (впровадження ефективної гурткової роботи, спортивної секції, курсу за вибором, факультативів, активна участь в олімпіадах та конкурсах).
VI. Організація здоров’язберігаючого освітнього середовища
- впровадження здоров’язберігаючих технологій;
- створення шкільної програми: «Подаруй дитині здоров’я»
- формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у вчителів, учнів, їх батьків;
-забезпечення безперебійного, якісного харчування учнів та персоналу школи в комфортних умовах;
-заходи щодопротидії булінгу;
- безперебійний довіз дітей шкільним автобусом із двох сторін села;